Τίτλος  προγράμματος:

<<  Μια παιδική στα εκατό χρόνια  ιστορίας του τόπου μου >>   

Η νηπιαγωγός που υλοποίησε το πρόγραμμα:  Τζητηρίδου Ελευθερία

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

                                                                                            

Αφορμηση

 

     

 

                                                                       ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

ØΗ Γειτονιά μας
ØΗ τοπική ιστορία
ØΚαταγραφή κοινωνικών πολιτιστικών χαρακτηριστικών
ØΦυσικό περιβάλλον
ØΕπαγγέλματα του χθες

 

                                                                                 Μεθοδολογία υλοποίησης του προγράμματος

 

                                                                           Πεδία σύνδεσης με τα προγράμματα σπουδών

                                                                                   των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων

qΠαιδί και Μαθηματικά
qΠαιδί και Δημιουργία Έκφραση
qΠαιδί και Μελέτη Περιβάλλοντος
qΠαιδί και Πληροφορική
qΠαιδί και Γλώσσα

                                                                             Μαθησιακοί  Στόχοι του προγράμματος

 

ØΝα γνωρίσουν την ιστορία της γειτονιάς του σχολείου μας και να κατανοήσουν την εξέλιξη της από το χθες μέχρι σήμερα.
ØΝα γνωρίσουν την τοπική ιστορία  ,τον πολιτισμό του τόπου μας χρησιμοποιώντας στοιχεία ,όπως μνημεία, ονόματα πλατειών ,οδών και προφορικές μαρτυρίες κατοίκων.
ØΝα αντιληφθούν την αλληλεξάρτηση της εξέλιξης του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.
ØΝα αναπτύξουν συνείδηση και στάσεις απέναντι στην κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα που βιώνουν.
ØΝα ευαισθητοποιηθούν και να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο φυσικό περιβάλλον του τόπου μας.
ØΝα αντιληφθούν την αξία της ομαδικότητας, της ενεργητικής συμμετοχής και να αποκτήσουν το αίσθημα της ευθύνης.
ØΝα αποκτήσουν δεξιότητες χρήσης τεχνολογικών μέσων.

 

 

                                                                  Σύντομη περιγραφή δραστηριοτήτων κατά γνωστικό αντικείμενο

 

                                                             

                                                                                                     Μελέτη Περιβάλλοντος

 

 

 

                                                                                                                     Γλώσσα

 

*    Παρουσίαση πληροφοριών από τα παιδιά στην ολομέλεια του νηπιαγωγείου για την ιστορία της πόλη μας.

*    Συνεντεύξεις και σύνταξη ερωτηματολογίου για τους καταστηματάρχες της γειτονιάς μας.

*    Εμπλουτισμός λεξιλογίου με ιστορικούς ήρωες, φυτά, γεωγραφικούς , εμπορικούς  όρους, τοπικές φυλές.

*    Φωνημική αναγνώριση και σύνθεση των λέξεων (Κατερίνη-τοπικών ηρώων, ονομάτων των βουνών και φυλών του νομού μας).

*    Αντιστοιχίσεις λέξεων  των καταστημάτων ,ηρώων, παραδοσιακών φορεσιών, αγριολούλουδων, βουνών,12 θεών του Ολύμπου με τις εικόνες τους ( ολική ανάγνωση).

*    Καταγραφή συναισθημάτων της προτομής του Γιωργάκη Ολύμπιου και του Αγάλματος της Ελευθερίας.

*    Εντοπισμός της ονομασίας της πόλης μας ( ολική ανάγνωση) στον πολιτικό χάρτη του νομού μας.

*    Τοποθέτηση καρτών με παραδοσιακές φορεσιές στα κατάλληλα γεωγραφικά διαμερίσματα του πολιτικού χάρτη της Ελλάδας.( Θράκη , Μακεδονία, Μ.Ασία-Πόντος).

*  Σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη Άγριο (αγριολούλουδο, αγριοφράουλα, αγριοτριανταφυλλιά κτλ) .

*    Μύθοι αγριολούλουδων- παπαρούνας, ανεμώνης

*    Δημιουργία παραμυθιού με θέμα τα αγριολούλουδα

Τίτλος του παραμυθιού « Ο ζωγράφος που αγαπούσε τα Αγριολούλουδα »

*    Γνωριμία με τους ποιητές Καβάφη και Εγγονόπουλο και τα ποιήματα η πόλις , θερμοπύλες ,Μπολίβαρ αντίστοιχα.

*    Γνωριμία με την τέχνη της απαγγελίας ποιημάτων

 ( παρακολούθηση ανάλογα βίντεο από το You Tube,απαγγελία μαθήτριας ΣΤ΄του  4ου Δημοτικού Σχολείου ).

 

 

                                                                                             Μαθηματικά

 

                                                                                                        Δημιουργία Έκφραση

*    Παιχνίδια ρόλων-Δραματοποίηση της συμπλοκής του Παύλου Μελά και η απελευθέρωση της Κατερίνης από το Δημήτριο Σβορώνο.

*    Ψυχοκινητικά παιχνίδια με το άγαλμα της Ελευθερίας , του Γ. Ολύμπου και αναπαράστασή τους.

*    Κινητικό παιχνίδι –ορειβασία στον Όλυμπο και στη ψηλότερη κορυφή του Μύτικα.

*    Αναπαράσταση των γυμναστικών επιδείξεων του 4ου νηπιαγωγείου όπως διοργανώθηκαν στο παρελθόν.

*    Κολλάζ με παλιές και νέες φωτογραφίες από εκδηλώσεις του σχολείου.

*    Παζ, ενσηνώματα με τα μνημεία της πόλης μας (άγαλμα της Ελευθερίας, Γ. Ολύμπιος ).

*    Ζωγραφίζουμε τον προαύλιο χώρο  του σχολείου  μας , έξω στην αυλή.

*    Κολλάζ , ζωγραφική με τέμπερες για τον Όλυμπο, τα αγριολούλουδα και τους 12 θεούς του Ολύμπου.

*    Κατασκευή φεσιού , παραδοσιακής ποδιάς και χαλιού( αργαλειός).

*    Δημιουργία σελιδοδεικτών με αγριολούλουδα.

*    Τραγούδια , η πόλη ( Χάχανα λάχανα) και η γειτονιά ( Χατζιδάκις

 

 

 

 

 

 

 

Το βιβλίο με το υλικό του προγράμματος που δόθηκε  παιδιά

Το μπλουζάκι που φόρεσαν τα παιδιά στην παρουσίαση του προγράμματος στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

 

 

 

 

 

 

Αξιολογηση

 

 

 

συμπερασματα

 

 

 

                                                                                                                                                    

                                                                                                                    ΠΙΣΩ