- Εκτός από τα χρώματα που
παρατηρούμε στο περιβάλλον που ζούμε ,υπάρχουν και τα σχήματα , στερεά και
γεωμετρικά. Ένα άσπρο πακέτο έφτασε στο νηπιαγωγείο μας .Τα παιδιά
διατύπωσαν τις υποθέσεις τους σχετικά με το περιεχόμενο και όταν το άνοιξαν
αντίκρισαν στερεά σχήματα σε διάφορα χρώματα. Τ΄ ονομάσαμε ,σκεφτήκαμε που
συναντάμε αυτά τα σχήματα στη ζωή μας ,τις ιδιότητες τους και τέλος τα
διαχωρίσαμε σε στερεά και γεωμετρικά .
- Τα παιδιά
εκφράστηκαν με τη ζωγραφική
χρησιμοποιώντας τα γεωμετρικά σχήματα .Στην παρουσίαση των έργων στην
ολομέλεια του νηπιαγωγείου ,εξήγησαν τη ζωγραφική τους και ονόμασαν τα
σχήματα που χρησιμοποίησαν.
- Ο
20ος αιώνας χαρακτηρίζεται
από τη μοντέρνα τέχνη που χαρακτηριστικό της είναι η δημιουργία μη
παραστατικών έργων.
Η αφηρημένη τέχνη εκφράζεται με γεωμετρικά στερεά , σχήματα
,χρώματα .Ζωγράφοι που το έργο τους βασίστηκε στην νέα αντίληψη ήταν,
ο Καντίνσκι , Μάλεβιτς και
ο Μόντριαν. Μετά από την γνωριμία με έργα του ζωγράφου Μάλεβιτς τα παιδιά
πειραματίστηκαν και δημιούργησαν τα δικά τους έργα με την τεχνική του
στένσιλ.
- Παρατήρησαν τον
πίνακα του ζωγράφου Βασίλι Καντίνσκι , ονόμασαν τα γεωμετρικά σχήματα που
διέκριναν και διατύπωσαν ιστορίες που αναδύθηκαν .Ο τίτλος του πίνακα είναι
"κίτρινο, κόκκινο, μπλε" 1925. Τα παιδιά έδωσαν διαφορετικούς τίτλους .
- Στολίσαμε ένα
χριστουγεννιάτικο δέντρο με γεωμετρικά σχήματα ,μέσω μιας μαθηματικής
δραστηριότητας. Τοποθέτησα στο τραπέζι της συζήτησης αριθμημένες κάρτες με
στολίδια από την ανάποδη πλευρά και γεωμετρικά σχήματα σε διαφορετικά
σχήματα και χρώματα. Τα παιδιά γύρισαν μία αριθμητική κάρτα και ανάλογα με
τις βουλίτσες που είχε πάνω της , επέλεξαν τόσα σχήματα και τα τοποθέτησαν
πάνω στο δένδρο.
-
- Οι ομάδες των παιδιών
επηρεασμένα από τα έργα τέχνης που παρατήρησαν, δημιούργησαν δύο
χριστουγεννιάτικα δένδρα με γεωμετρικά σχήματα με τα οποία διακόσμησαν τα
παράθυρα του νηπιαγωγείου μας.
-
ΠΙΣΩ