- 7 Ιανουαρίου επιστροφή στο
4ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης μετά από τις διακοπές των Χριστουγέννων.
- Τα παιδιά με έκδηλο ενθουσιασμό και φωτεινό
πρόσωπο αναφέρουν τις Χριστουγεννιάτικες εμπειρίες τους. Φυσικά το δώρο του Άι-Βασίλη είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Πότε το έφερε ,που το άφησε ,από που
μπήκε μέσα στο σπίτι ο Άι-Βασίλης, ήταν
το δώρο που ήθελαν ,ήταν τόσο καλό
όσο το φαντάστηκαν, το μοιράστηκαν με φίλους και αδέρφια....και κάπως έτσι
κύλησε η συζήτηση και
τα πρώτα νέα του 2014.
ΓΛΩΣΣΑ
Μαθησιακή επιδίωξη: Να μάθουν ν' ακούν προσεκτικά την αφήγηση ενός
παραμυθιού, να κατανοούν , να μπορούν να διαχωρίζουν
τα κύρια στοιχεία του και να περιγράφουν
τις σκηνές του. Να θυμηθούν το
έθιμο της βασιλόπιτας.

- Ο Άγιος-Βασίλης ήρθε πάλι στο προσκήνιο και
ευκαιρία για τη Νηπιαγωγό να διαβάσει το υπέροχο παραμύθι "Ο δικός μας
Άγιος-Βασίλης" του Βαγγέλη Ηλιόπουλου ,εκδόσεις Πατάκη .Είναι μια τρυφερή
ιστορία που συγκινεί τόσο για την αγάπη
των αδερφών μεταξύ τους, όσο και για τη
φιλανθρωπική δράση του Αγίου Βασιλείου. Διαχωρίζει τον ευρωπαϊκό Άι-Βασίλη
του Βόρειου Πόλου,από την πίστη προς το πρόσωπο του ΑγίουΒασιλείου
και εξηγεί το έθιμο της
Βασιλόπιτας. Μετά την αφήγηση του παραμυθιού
,όπως συνηθίζουμε τα
παιδιά διέκριναν τα κύρια στοιχεία της αφήγησης και εξέφρασαν στην ολομέλεια
τις εικόνες που θα ήθελαν να ζωντανέψουν και να πάρουν μέρος
.Παροτρύνθηκαν να εξηγήσουν τις επιλογές και προτιμήσεις τους.Στη συνέχεια
καταγράφηκαν σε φύλλο εργασίας οι εικόνες τους.
Μαθησιακή επιδίωξη:
Να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση , να συνειδητοποιήσουν σταδιακά το
φωνημικό χαρακτήρα της
γλώσσας και να διακρίνουν τα φορφήματα ως
συστατικά των λέξεων.
- Χωρίσαμε τη λέξη βασιλόπιτα σε μορφήματα
(συλλαβές) ,χτυπώντας παλαμάκια, χτυπώντας τα πόδια
,με βηματισμό ,με σχήματα.Στη
συνέχεια συνθέσαμε
τη λέξη.
-
Μαθησιακή επιδίωξη: Καλλιέργεια της φωνολογικής
επίγνωσης και αναγνώριση του
φωνήματος Β.
- Προβλήθηκαν με το βιντεοπροβολέα
στην ολομέλεια των παιδιών αντικείμενα
που τα περισσότερα η ονομασία τους άρχιζε από το φώνημα
Β και στη συνέχεια εντόπισαν
αυτά που το αρχικό φώνημα τους διέφερε. Διαβάσαμε από το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά ''Αλφαβητάρι
με γλωσσοδέτες" ,εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, το παιχνιδόλεξο που αναφέρεται
στο φώνημα β και δημιουργήσαμε το δικό μας
ποίημα.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Μαθησιακή επιδίωξη: Ολική ανάγνωση του
2014 και η σύνθεσή του.
- Συζητήσαμε για τις βασιλόπιτες που κόψαμε στο σπίτι
μας και φυσικά η πλειοψηφία των παιδιών έτυχε το φλουρί . Διακρίναμε στο
βιντεοπροβολέα βασιλόπιτες με διαφορετικές χρονολογίες και τα παιδιά
καλέστηκαν να αναγνωρίσουν το νέο έτος2014.Δόθηκε σε φύλλο εργασίας η
αναγνώριση και η γραφή του 2014.
- Συνθέσαμε το 2014 .Τα παιδιά κατάλαβαν ότι η σειρά
που τοποθετούμε τους αριθμούς δεν είναι τυχαία ,αλλά έχει σημασία γιατί
δίνει διαφορετικό αριθμό. Έτσι σε κάθε λάθος ζητούσαν να μάθουν ποιο αριθμό
συνέθεσαν.
Μαθησιακή επιδίωξη: Αντιστοίχιση ένα προς ένα.
- Τα παιδιά με όχημα το συμβολικό παιχνίδι έμαθαν να
απαριθμούν ,ν' αντιστοιχούν και ν' αναγνωρίζουν τους συμβατικούς αριθμούς.
Έγιναν ζαχαροπλάστες και ετοίμασαν πέντε(5) βασιλόπιτες για την Πρωτοχρονιά.
Μέτρησαν πέντε πιάτα-ταψιά . Αντιστοίχισαν σε κάθε ταψί μία ζύμη
βασιλόπιτας και ένα φλουρί.
Μαθησιακή επιδίωξη: Να μάθουμε τους τακτικούς
αριθμούς.
- Στη συνέχεια ζύμωσαν καλά τις ζύμες για τις
βασιλόπιτες ,έκλεισαν εσωτερικά τα φλουριά και τις τοποθέτησαν πάνω στον
μπάγκο εργασίας. Τις αριθμήσαμε και τις ψήσαμε σύμφωνα με τη σειρά τους
(τακτικούς αριθμούς, πρώτη, δεύτερη...).
.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
- Δημιούργησαν κολάζ με το έθιμο της βασιλόπιτας από
το παραμύθι "Ο δικός μας Άγιος Βασίλης".
ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
- Αφού συνθέσαμε το δικό μας
παιχνιδόλεξο-ποίημα για το φώνημα Β όπως βασιλόπιτα , Βασιλιάς ,παίξαμε το
παραδοσιακό παιχνίδι "Βασιλιά -Βασιλιά με τα δώδεκα σπαθιά".
ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ
- Στην τάξη κόψαμε τη δική μας βασιλόπιτα
,ακολουθώντας το παραδοσιακό έθιμο της Ελλάδας. Το φλουρί το έτυχε ένα
κορίτσι .
ΠΙΣΩ