ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
- Ο καιρός δεν ήταν ο αναμενόμενος για το
παραδοσιακό πέταγμα του χαρταετού, γι΄ αυτό αρκετά παιδιά δεν κατάφεραν να
νιώσουν το τράβηγμα του σχοινιού από τον ανυπόμονο χαρταετό που θέλει να
φύγει , να ελευθερωθεί , να φτάσει στα ουράνια παρέα με τον αγέρα και τους
χάρτινους φίλους του.
- Τα παιδιά που πέταξαν τους χαρταετούς
περιέγραψαν τις εμπειρίες
τους. Αναφέραμε το συμβολισμό του εθίμου και στη συνέχεια ταξιδέψαμε
διαμέσου της τέχνης με πίνακες ζωγραφικής που το θέμα τους ήταν η
Καθαρή Δευτέρα. Διαχωρίσαμε το πέταγμα του
χαρταετού στη θάλασσα , στο βουνό , στην εξοχή και τα παιδιά επέλεξαν
τον πίνακα που θα ήθελαν να ζωντανέψουν και να συμμετέχουν σ΄ αυτόν,
αιτιολογώντας την απάντησή τους. Δόθηκε έμφαση στους χαρακτηριστικούς
πίνακες του Φασιανού ,
του Μυταρά και του Σπύρου Βασιλείου "Καθαρή Δευτέρα'' .
- Αναπαραστήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Καλημάνη.
- Δώσαμε σε τρεις ομάδες παιδιών κάρτες με
πίνακες ζωγραφικής που είχαν ως θέμα τους
τον χαρταετό , με στόχο τη σύνθεση τριών απλών ιστοριών. Ένα παιδί από κάθε
ομάδα ανέλαβε να την καταγράψει και να την παρουσιάσει στην ολομέλεια του νηπιαγωγείου
την επόμενη ημέρα.
Κάρτες
- Αναφέραμε σύνθετες λέξεις από "χαρτί".
Φρρρ! Ακολουθούν κι άλλοι,
πιο μικροί και πιο μεγάλοι.
Ένας χάρτινος στρατός
ξάφνου κολυμπάει στο φως.
Του αγέρα οι καλεσμένοι
τα πολύχρωμα ντυμένοι,
παν σε ουρανού γιορτάσι,
σκουλαρίκια, ουρά, κεφάλι.
Φύσα, λεβεντιά μου αγέρα!
Κάθε Καθαρή Δευτέρα,
των παιδιών ψυχή και νους
χαρταετός στους ουρανούς.
Ρένα Καρθαίου
- Απαριθμήσαμε χαρταετούς μέχρι τον αριθμό επτά και
οδηγηθήκαμε στην πράξη της πρόσθεσης.
ταξίδεψαν μέσα στην τάξη και έφυγαν
προς την αυλή του σχολείου.
ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
- Ο πίνακας του Σπύρου Βασιλείου "Καθαρή Δευτέρα"
αποτέλεσε την αφορμή για το σχολιασμό της κ. Σαρακοστής και το σαρακοστιανό
τραπέζι της Καθαρής
Δευτέρας.
Τα παιδιά τοποθέτησαν τα στοιχεία του πίνακα που έλειπαν στη
σωστή θέση και ονόμασαν τα
σαρακοστιανά πιάτα.
- Δόθηκε στα παιδιά ο πίνακας
"Καθαρή Δευτέρα" παραποιημένος και εντόπισαν τις διαφορές.

- Διαβάσαμε το ποίημα της κ.Σαρακοστής και το
σχολιάσαμε.
Την Κυρά Σαρακοστή
που είναι έθιμο παλιο
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό
Για στολίδι της φορούσαν στο κεφάλι
της σταυρό
και το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό
Και μετρούσαν τις ημέρες με τα πόδια
της τα εφτά
κόβαν ένα τη βδομάδα, μέχρι να ρθει
η Πασχαλιά!
-
Διαχωρίσαμε τα νηστήσιμα
τρόφιμα από τα αρτήσιμα και τα κολλήσαμε στην ποδιά της κ.Σαρακοστής.
- Τα παιδιά ετοίμασαν τη δική τους κ. Σαρακοστή για να
μετρήσουν το χρόνο
με τον παραδοσιακό τρόπο, μέχρι να έρθει η γιορτή του Πάσχα
.