ΑΠΟΚΡΙΑ
Ήρθε η τσικνοπέμπτη στο μέσο της κρεατινής εβδομάδας της αποκριάς και όπως συνηθίζεται παραδοσιακά ,ψήνουμε κρέας για να τσικνιστούμε, καθώς αρχίζει η νηστεία της Σαρακοστής σύμφωνα με την ορθόδοξη πίστη και θα απέχουμε πλέον από το κρέας. Η Πέμπτη είναι η καταλληλότερη μέρα ,αφού η ημέρα της Τετάρτης και της Παρασκευής για την εκκλησία μας θεωρούνται σημαντικές νηστείες .
Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας ,και τους ευχαριστούμε θερμά, πήρε την πρωτοβουλία και έψησε στην αυλή του σχολείου μας σουβλάκια για όλα τα παιδιά .Φάγαμε νόστιμα, καλοψημένα σουβλάκια μέσα στην τάξη μας , κατασκευάσαμε μάσκες, χορέψαμε και τσικνιστήκαμε.
ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ
Διαβάστηκε το παραμύθι " Αρλεκίνος" της Ζωρ Σαρή -εκδόσεις Πατάκη και το αφηγηθήκαμε τοποθετώντας τις εικόνες του με χρονική εξέλιξη. Δόθηκαν αρχικά τέσσερις εικόνες με την ιστορία του Αρλεκίνου που βρήκαμε στο διαδίκτυο και στη συνέχεια έξι έτσι ώστε βαθμιαία να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο με πιο σύνθετη αφήγηση . Κάρτες κλικ εδώ.
Ζωγράφισαν έναν αρλεκίνο, την μάσκα του , έφτιαξαν το καπέλο του και έτοιμοι πια υποδύθηκαν τον αρλεκίνο.
ΚΛΟΟΥΝ
Ένα πολύ τρυφερό τραγούδι "Το τραγούδι του κλόουν" του Γεώργιου Μαρίνου από το ανθολόγιο της Γ΄ τάξης δημοτικού, μας οδήγησε στην χώρα των συναισθημάτων του κλόουν και στην εικονογράφησή του.
Δεν έχεις που να κοιμηθείς
δανείσου το παπούτσι μου
δεν έχεις πού να ζεσταθείς
δανείσου την καρδιά μου
Δεν έχεις πού να πιεις νερό
ξεδίψασε στο δάκρυ μου
δεν έχεις πού να ονειρευτείς
δανείσου τα όνειρα μου
Κρύβω βαθιά στις τσέπες μου
δυο ψίχουλα ψωμί,
κρύβω τον ήλιο, τα πουλιά
κι ένα άσπρο γιασεμί
Κι όλα θα γίνουν αύριο
καρβέλια, χρώματα
για να χορτάσουν των παιδιών
μάτια και στόματα...
Οι ερωτήσεις μας:
Ποιός είναι ο κλόουν ;
Τι φοράει;
Τι δανείζει;
Τι κρύβει στις τσέπες του;
Τι σημαίνουν ο ήλιος, τα πουλιά, το γιασεμί;
Σε ποιους απευθύνεται;
Πως συμπεριφέρεται;
Τι νιώθει;
Αγαπάει τα παιδιά;
Τι θα γίνει αύριο;
Υπάρχουν κλόουν χαρούμενοι, λυπημένοι, φιλικοί ,αγαπητοί ,φοβισμένοι ,έκπληκτοι. Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με κλόουν στο βιντεοπροβολέα και ακούστηκαν οι σχολιασμοί των παιδιών . Δόθηκαν κάρτες με τους κλόουν και τους διαχωρίσαμε στις προαναφερόμενες κατηγορίες. Τα παιδιά, με τυχαία επιλογή των καρτών ,μιμήθηκαν τα συναισθήματα των κλόουν που τους έτυχαν. Κάρτες
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
![]() |
Ακούσαμε το ποίημα μελοποιημένο από την ιστοσελίδα http://www.youtube.com/watch?v=u4Wqn4FGsrQ . Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το τραγούδι και απάντησαν θετικά στην πρόταση της νηπιαγωγού να το εικονογραφήσουν. Στο ελεύθερο παιχνίδι άκουγαν το τραγούδι συνέχεια. Μία ομάδα παιδιών το δραματοποίησε με ελεύθερη πρωτοβουλία την ώρα του παιχνιδιού.
![]() |
![]() |
|
Ένα παιχνίδι εμπνευσμένο από τα παιδιά .
Η νηπιαγωγός έδειξε όλες τις προαναφερόμενες κάρτες με κλόουν στα παιδιά για να παίξουν γλωσσικά παιχνίδια με τα συναισθήματα που ανακαλύψαμε στο τραγούδι του κλόουν. Όταν άρχισε να διαβάζει ανά δύο τους στίχους του ποιήματος, τα παιδιά ενεργώντας αυθόρμητα , ίσως γιατί γνώριζαν τη διαδικασία από άλλες δραστηριότητες , αμέσως πριν προλάβει η νηπιαγωγός να ρωτήσει , έδειξαν ποιος κλόουν από τις κάρτες πίστευαν ότι μιλούσε σε κάθε στίχο. Έτσι συνεχίστηκε η διαδικασία σε όλο το τραγούδι.
![]() |
![]() |
![]() |
Διαβάσαμε το παραμύθι "ιστορίες του κλόουν -τα δάκρυα και το χαμόγελο" του Γ.Μαρίνου εκδόσεις κέδρος.
Τα παιδιά έγιναν κλόουν προσπαθώντας να διασκεδάσουν τους φίλους τους και στη συνέχεια εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από τη ζωγραφική και τη χαρτοκολλητική. Τα έργα των παιδιών στόλισαν την τάξη και το παράθυρο της τάξης μας.
|
|