Χρόνος-Εποχές-Μήνες
Ο Ιανουάριος πρώτος μήνας του χρόνου και το παραμύθι «Ο παππούς ο χρόνος» της συγγραφέα Πόπη Διακαινισάκη, Εκδόσεις Ρώσση, αποτέλεσε το έναυσμα για να ασχοληθούμε με το χρόνο, μια έννοια αρκετά δύσκολη για τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας.
Πρώτα καταγράψαμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις όπως γίνεται σχεδόν πάντα σε όλες τις θεματικές προσεγγίσεις και στη συνέχεια εντοπίσαμε χαρακτηριστικά και συμβολισμούς.
Χρησιμοποιήσαμε αρκετό εποπτικό υλικό που βρήκαμε στο διαδίκτυο, πίνακες ζωγραφικής ,παραμύθια.
Σχηματίσαμε την ακροστιχίδα των εποχών.
Παίξαμε τη διαδοχή των εποχών φορώντας καπέλα με τα χαρακτηριστικά τους.
Κάθε εποχή-παιδί πήρε μαζί της τα παιδιά –μήνες και ακούγοντας τις τέσσερις εποχές του Βιβάλντι πήγαν βόλτα στη Γη .Στο σταμάτημα της μουσικής έπρεπε να γυρίσουν πίσω στο σπίτι τους-ουρανό μαζί με τα παιδιά τους.
Αντιστοιχίσαμε τα ονόματα των εποχών με έργα τέχνης ,τα σύμβολά τους.
Ομαδοποιήσαμε τις εποχές με τους μήνες.
Τα παιδιά ακούγοντας τις τέσσερεις εποχές του Βιβάλντι εκφράστηκαν δημιουργικά .
Δημιουργήσαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με σκοπό την εμπέδωση των γνώσεων που απέκτησαν τα παιδιά για τις τέσσερις εποχές και τους μήνες αλλά και την ψυχαγωγία τους.