ΓΛΩΣΣΑ -ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

           Μαθησιακή επιδίωξη: Να ακούν προσεκτικά την αφήγηση μιας ιστορίας , να παρατηρούν ,να την κατανοούν και να                  αποκτήσουν νέο λεξιλόγιο, όπως: συναισθήματα, παλέτα, ενσυναίσθηση.

                                                                               

               

               Μαθησιακή επιδίωξη: Να ομαδοποιούν με βάση ένα κριτήριο.

                                                                                        Κου-κου ,ψάξε να με βρεις...

        Μαθησιακή επιδίωξη: Να προσανατολιστούν στο χώρο, να παρατηρούν και να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα.

Η νηπιαγωγός έκρυψε μέσα στο χώρο του νηπιαγωγείου εικόνες από το παραμύθι με  τέσσερα βασικά συναισθήματα, φόβο, θυμό, χαρά και λύπη .Τα παιδιά για να προσανατολιστούν και να βρουν τις κρυμμένες κάρτες  ακολούθησαν τις υποδείξεις της νηπιαγωγού (προχώρησε δεξιά ,ευθεία...). Όταν βρήκαν τις κάρτες εξήγησαν  στην ολομέλεια των νηπίων τα συναισθήματα που απεικόνιζαν και στη συνέχεια τα αναπαράστησαν.

 

 

 

 

         Μαθησιακή επιδίωξη: Να κατανοήσουν ότι οι εικόνες εκφράζουν ένα νόημα και να συνδέσουν την εικόνα με τη λέξη.

 

            

          Μαθησιακή  επιδίωξη: Να βρίσκουν αντίθετες , παράγωγες λέξεις.

                                                                                         ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΒΡΟΧΗ -ΓΛΩΣΣΑ

           Μαθηματική επιδίωξη: Ν' αναγνωρίσουν τα αρχικά φωνήματα των συναισθημάτων .

 

                                                                                  

                                                                                          ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ    -  ΤΕΧΝΗ

           Τα παιδιά διατύπωσαν τους φόβους τους και τι τους προκαλεί. Το σκοτάδι είναι κυρίαρχο στοιχείο που σε συνδυασμό με την φαντασία και τον ανιμισμό των παιδιών , χαρακτηριστικά της ηλικίας ,τα προκαλεί το μεγαλύτερο φόβο. Ακούστηκαν  τρόποι αντιμετώπισης όπως: φωτάκι  ,να κρατάω ένα παιχνίδι ,τη μαμά, να έχω τον αδερφό μου...  Η νηπιαγωγός πρότεινε στα παιδιά να ξαπλώσουν πάνω στα στρωματάκια των καναπέδων και να κοιμηθούν. Το σκοτάδι τους φόβισε . Τότε προκειμένου να αντιμετωπίσουν το φόβο τους ,παρουσιάσαμε στον βιντεο- προβολέα την "έναστρη νύχτα" του Βαν Γκογκ (http://www.youtube.com/watch?v=IatArCau_vA) παρομοιάζοντάς την με  τη στέγη του σπιτιού-σχολείου που θα τους φωτίσει  με τα παιδιά -αστέρια της. Ο πίνακας ζωντάνεψε και τα παιδιά έγιναν αστέρια που ταξίδεψαν μέσα του ,εκφράζοντας τα συναισθήματα που νιώθουν. Ο φόβος  διαλύθηκε και το σκοτάδι φωτίστηκε από την έναστρη νύχτα. Κάθε φορά που φοβόμαστε ,εκφράζουμε το φόβο μας στους γονείς μας , φανταζόμαστε κάτι όμορφο και θετικό για ν' αντιστρέψουμε το αρνητικό συναίσθημα. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από την κίνηση του πίνακα και θέλησαν να το ξαναδούν .

 

                                                       ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

                                               Συναισθήματα νοιώθω πολλά

                                               και δε ντρέπομαι γι ΄αυτά

                                               είναι όλα φυσιολογικά.

                                               Άλλα μεγάλα και άλλα μικρά

                                               Θετικά και αρνητικά.

 

                                               Έμαθα με την τεχνική της χελώνας να μετρώ

                                               και το θυμό να διώχνω στο λεπτό,

                                               το φόβο σαν θα τον πω

                                               έφυγε και πήγε στο βουνό.

                                               Τη λύπη σαν τη μοιραστώ

                                               έγινε μισή  και μπορώ να την διαχειριστώ.

 

                                               Αχ ,Αγάπη και χαρά

                                               ηρεμία ,ευτυχία

                                               συναισθήματα θετικά,

                                               πάντα θέλω να σας έχω στην καρδιά

                                               για να βλέπω τον κόσμο με άλλη ματιά.

 

                                                                                                                                                             ΠΙΣΩ