14 Φεβρουαρίου η ημέρα των ερωτευμένων μας οδήγησε στη διαθεμματική προσέγγιση των συναισθημάτων και ιδιαίτερα της Αγάπης. Διερευνήθηκε η προϋπάρχουσα γνώση των παιδιών στα ερωτήματα "τί είναι αγάπη;" και "τί σκέφτονται όταν ακούν τη λέξη αγάπη". Διαβάσαμε τα παραμύθια:
''Το πουλί που το λέγανε αγάπαμε" του Τζόις Ντάνμπαρ ,εκδόσεις άγκυρα,
το δένδρο που έδινε του Σ.Σιλβερστάιν,
η αγαπούλα του Μπάμπετ Κολ -πατάκη ,
η αγάπη του Τρέις Μορόνι -μεταίχμιο ,
η παράξενη αγάπη του αλόγου και της λεύκας της Νίκης Σταματίου και
το δώρο της παπλωματούς του Τζεφ Μπριμπό -Γκέιλ ντε Μάρκεν εκδόσεις άγκυρα.
Τονίστηκε η μεγάλη σημασία της προσφοράς της αγάπης χωρίς ανταλλάγματα και τη χαρά που νιώθουμε όταν δίνουμε, παρά όταν παίρνουμε.
![]() |
![]() |
Ο Μικρός Πρίγκιπας
Παρουσιάστηκε ο μικρός πρίγκιπας, το κλασικό αριστούργημα του Άγγλου συγγραφέα Saint Exupery, με εικόνες σε μορφή ppt και από βίντεο του You Tube. Ταξίδεψαν μαζί του στο σύμπαν και στον πλανήτη του ,στη γη και έμαθαν ,πως μόνο με τα μάτια της καρδιάς μπορείς να δεις πραγματικά .
Αντιστοιχίστηκαν εικόνες με τις λέξεις των συναισθημάτων που ένιωσε ο μικρός πρίγκιπας , από την αρχή μέχρι το τέλος της ιστορίας .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Όταν τελείωσε το ταξίδι κάθισαν στη μοκέτα και υπό το φως ενός κεριού και κρατώντας μία ξύλινη καρδιά ,εξέφρασαν την αγάπη τους για ένα κοντινό τους πρόσωπο( από τον κήπο των συναισθημάτων της Νίκης Κάντζου ).
|
Μορφές αγάπης
Μετά την αφήγηση του παραμυθιού "η παράξενη αγάπη του αλόγου και της λεύκας της Νίκης Σταματίου" μιλήσαμε για τις μορφές αγάπης. Η αγάπη προς τη μητέρα, προς τον πατέρα , αδέρφια, γιαγιά, παππού, φίλους, παιχνίδια, ζώα,μουσική, φύση.
Τα παιδιά διαμέσου της τέχνης και συγκεκριμένα της ζωγραφικής με πίνακες του ζωγράφου Γεώργιου Ιακωβίδη ,έμαθαν να αναγνωρίζουν οπτικά τις παραπάνω λέξεις (ολική ανάγνωση) με τα εξής παιχνίδια:
Αρχικά παρουσιάστηκαν οι πίνακες ζωγραφικής του Ιακωβίδη (εκτός δύο έργων) και εντοπίστηκαν οι μορφές αγάπης που αναδύονται από αυτούς. Στη συνέχεια για ν' αναπτύξουμε την παρατηρητικότητα των παιδιών και να εξοικειωθούν με τα έργα του ζωγράφου ,κρύψαμε έναν -έναν πίνακα και τα νήπια καλέστηκαν να βρουν ποιος έλειπε και να τον ονομάσουν.
![]() |
![]() |
![]() |
2. Το παιδί -δάσκαλος περιέγραψε έναν πίνακα του Ιακωβίδη και ο μαθητής βρήκε σε ποιον πίνακα αναφέρεται. Όποιος μαθητής έβρισκε το σωστό ,γινόταν δάσκαλος και το παιχνίδι συνεχίστηκε μέχρι να τελειώσουν οι πίνακες ζωγραφικής (ένα ωραίο παιχνίδι για την καλλιέργεια του προφορικού λόγου).
![]() |
![]() |
3. Για την αντιστοίχιση εικόνας - λέξης, ετοιμάστηκε μια πινακοθήκη, όπου τα παιδιά - playmobil την επισκέφτηκαν. Δημιουργήθηκε όμως ένα πρόβλημα αφού κάποιος μπήκε μέσα στην πινακοθήκη μας ( ένα σκυλάκι ) και μπέρδεψε τις καρτέλες με τους τίτλους των έργων .Τα νήπια καλέστηκαν να δράσουν γρήγορα πριν λειτουργήσει η πινακοθήκη και την επισκεφθούν τα παιδιά- playmobil .
|
![]() |
4. Για την εμπέδωση και ολική ανάγνωση των λέξεων που μάθαμε , τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η ομάδα γκαλερί και η ομάδα συλλέκτες. Η γκαλερί πουλούσε τους πίνακες και τα παιδιά-συλλέκτες έχοντας τις κάρτες με τις λέξεις( πατέρα ,μητέρα...) αγόρασαν τους αντίστοιχους πίνακες .
![]() |
![]() |
Το πάπλωμα της Αγάπης
Κάθε παιδί ζωγράφισε μέσα σε μια χάρτινη καρδιά το μήνυμα αγάπης που ήθελε να στείλει στη γη ,το οποίο κόλλησε αργότερα πάνω σ΄ ένα κομμάτι ύφασμα. Το παρουσίασε στην ολομέλεια των νηπίων και στη συνέχεια το σύρραψε στα υπόλοιπα κομμάτια για να ολοκληρωθεί το πάπλωμα της αγάπης. Όταν τελείωσαν όλα τα παιδιά σκέπασαν με το πάπλωμα την υδρόγειο σφαίρα που είχε πάνω τη νεράιδα της αγάπης και χόρεψαν γύρω της, τραγουδώντας ¨αν όλα τα παιδιά της γης" του Γ.Ρίτσου .
|
|
|
|
|
|
Γλωσσικό παιχνίδι - Η Νεράιδα της Αγάπης
Η πριγκίπισσα νεράιδα της αγάπης έφερε τις μικρότερες αδερφές της στο νηπιαγωγείο .Κάθε μια νεραΪδούλα είχε και ένα φώνημα της λέξης αγάπη . Για να μπορέσει η πριγκίπισσα να χαρίσει την αγάπη της στον κόσμο ,τα παιδιά έπρεπε να τοποθετήσουν με τη σωστή σειρά τις μικρές νεραΪδούλες για να σχηματίσουν τη λέξη αγάπη.
|
|
Το μενταγιόν της Αγάπης
Τα παιδιά έκοψαν το μενταγιόν της αγάπης .Στη συνέχεια έγραψαν τη λέξη αγάπη πάνω σε καρδούλες ενωμένες ( χαρτοκοπτική),
τοποθετώντας ένα φώνημα σε κάθε μία καρδούλα και τις κόλλησαν στο εσωτερικό του μενταγιόν -φυλακτό της αγάπης .
Έτσι η αγάπη θα είναι πάντα στην καρδιά μας.
|
|
Ακροστιχίδα της αγάπης
Δημιουργήσαμε την αντίστροφη ακροστιχίδα της αγάπης με κάρτες που μας προτρέπουν να τρέξουμε στη ζεστή αγκαλιά της αγάπης.
Ήλιος μας ζεσταίνει , μας φωτίζει να ανοίξουμε μια
Πόρτα να πάρουμε την
Απόφαση και
Γρήγορα να βρεθούμε στη ζεστή
Αγκαλιά της αγάπης - μαμά
|
Το παιδί αφηγείται την ιστορία της αντίστροφης ακροστιχίδας της αγάπης. |
![]() |
|